Bestel vandaag & ontvang je pakketje binnen 1-2 dagen

Bestel vandaag & ontvang je pakketje binnen 1-2 dagen

Bestel vandaag & ontvang je pakketje binnen 1-2 dagen

Retourbeleid

Wij doen ons uiterste best om jou 100% tevreden te stellen, echter begrijpen we dat dit niet altijd mogelijk is. Bepaalde items zitten soms nou eenmaal anders dan verwacht.

We adviseren je daarom ook om onze Size Guide altijd zorgvuldig door te nemen; zo is de kans erg klein dat het product uiteindelijk niet past. Als het bestelde artikel uiteindelijk toch niet naar wens is bieden wij je de mogelijkheid om het artikel te ruilen en/of retourneren.  

Wat zijn de retour voorwaarden?

Het artikel moet in acceptabele staat worden geretourneerd om in aanmerking te komen voor omruiling/retournering. Perfect Shape beschouwt het artikel als 'acceptabel' als het voldoet aan de volgende vereisten:

  • Artikelen moeten ongedragen, onbeschadigd en ongewassen zijn.
  • Artikelen dienen schoon en zonder vlekken en/of zware kreuken te worden geretourneerd.
  • Alle originele kaartjes en labels dienen nog aan het artikel bevestigd te zijn.

In geval van omruiling dekt Perfect Shape de verzendkosten voor het versturen van het vervangende artikel, mits het originele item in acceptabele staat is ontvangen binnen de vastgestelde retourperiode.

Hoe kan ik een artikel ruilen?

Perfect Shape hanteert een retourperiode van 14 dagen. Je hebt dus 14 dagen de tijd om een ruil/retourverzoek in te dienen en jouw artikel terug te sturen als je niet volledig tevreden bent met je aankoop.* Artikelen kunnen worden geretourneerd of worden omgeruild voor een vervangend artikel, een andere maat of een tegoedbon die op een ander moment kan worden besteed op perfect-shape.nl.

De kosten voor het terugsturen van het artikel zijn altijd voor rekening van de klant. In geval van ruiling zal Perfect Shape wel éénmaal de verzendkosten voor het versturen van het nieuwe item voor rekening nemen.

*Let op: maak je pas op dag 13 of 14 jouw retourlabel aan, zorg er dan voor dat je het pakketje binnen 24 uur afgeeft op het postkantoor. Het label is dan namelijk nog maar beperkt geldig i.v.m. de aflopende retourtermijn.

 

MIJN RUILING/RETOUR AANMELDEN

Super simpel retourneren in 4 stappen:

Je kunt via het retourportaal gemakkelijk online betalen voor het verzendlabel zodat je dit niet meer bij het postkantoor hoeft te doen. Voltooi jouw retourverzoek in de volgende 4 stappen:

  • Meld je retour aan via bovenstaande button 
  • Print het verzendlabel en retourformulier uit
  • Leg het formulier in de doos en plak het verzendlabel over het originele label op de bovenkant van de doos.
  • Lever het pakketje in bij jouw dichtstbijzijnde postkantoor

Zodra wij het pakketje in goede orde hebben ontvangen en verwerkt ontvang je van ons een update. Je ontvangt binnen 7 dagen na deze update jouw nieuwe maat of (in geval van retour) je geld terug. 

Let op, niet-aangemelde retouren worden niet in behandeling genomen. Ook retouren die buiten de retourperiode van 14 dagen worden aangemeld en verstuurd worden niet in behandeling genomen.

Wij raden ten zeerste aan om artikelen met Track & Trace te versturen en het bewijs van verzending te bewaren totdat de retourzending is ontvangen en bevestigd door onze klantenservice. Niet-aangetekend retourneren is voor risico van de klant. Het is de verantwoordelijkheid van de klant (en verzender) om ervoor te zorgen dat de retourzending succesvol aankomt. In het geval van een mislukte retourlevering kunnen wij het ruil- of retourverzoek niet in behandeling nemen.

Ik heb een verkeerd/beschadigd item ontvangen, wat nu?

Wij streven er altijd naar om met elk product de beste kwaliteit te leveren en te voldoen aan al je verwachtingen! Helaas kunnen er zelfs bij de besten soms fouten optreden.

We willen problemen met foutieve items graag snel voor je oplossen. Mocht er iets mis zijn gegaan, neem dan contact met ons op via service@perfect-shape.nl. We zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk een passende oplossing te kunnen bieden. 

Neem in je e-mail de volgende gegevens op:

  • Je ordernummer
  • De naam of productcode van het foutieve item
  • Een beschrijving van de fout
  • In geval van beschadiging, een foto van deze schade

Wij kunnen de retourzending van een defect artikel alleen behandelen als het in de originele staat van verpakking wordt geretourneerd, inclusief alle kaartjes en labels.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen/annuleren?

Indien je onze klantenservice binnen 30 minuten na het plaatsen van de bestelling contacteert kan de bestelling nog worden gewijzigd of worden geannuleerd.

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice door te mailen naar service@perfect-shape.nl. Vergeet niet om je bestelnummer en volledige naam door te geven in je mail. Vanwege ons snelle verzendproces kunnen wij geen wijzigings- en/of annuleringsverzoeken behandelen die later dan 30 minuten na plaatsing van de bestelling zijn doorgegeven.

Kan ik een artikel uit de sale retourneren?

Alle artikelen die tijdens een uitverkoopperiode zijn gekocht zijn definitief en kunnen niet worden geruild. Ruilverzoeken voor foutieve sale items worden nog wel in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat een ruilverzoek voor foutieve sale artikelen alleen wordt geaccepteerd als er aan de overige (eerder genoemde) retour voorwaarden wordt voldaan.

Bundels

Indien producten in bundels zijn gekocht is ruilen altijd mogelijk onder de geldende retourvoorwaarden. Ditzelfde geldt voor het retourneren (voor geld terug) van de gehele bundel.

Wanneer slechts een deel van de bundel (bijvoorbeeld 1 van de 3 items) geretourneerd wordt vervalt het voordeel en ontvang je slechts het verschil tussen de bundelprijs en de originele verkoopprijs retour.  

Voorbeeld: Bundel van 3 stuks besteld en 1 gaat retour, hierdoor vervalt het voordeel. De originele verkoopprijs per stuk is €39,95 maar je hebt nu €99,95 betaald voor 3 stuks. Je ontvangt €20,05 retour zodat je uiteindelijk 2 x €39,95 = €79,90 betaald voor 2 stuks.  

Hebben jullie mijn geretourneerde item(s) ontvangen?

Afhankelijk van je locatie en de door jou gekozen vervoerder kan het 2 tot 10 werkdagen duren totdat wij je retourzending hebben ontvangen. Neem contact op met de door jou gekozen vervoerder om een ​​indicatie te krijgen van hun geschatte verzendtijd. Laat het ons weten als je verwacht dat de levertijd van de door jou gekozen vervoerder de ruilperiode van Perfect Shape zal overschrijden. Stuur ons in dat geval een e-mail met het verzendbewijs en de geschatte levertijd; in deze uitzonderlijke omstandigheden geven we je graag wat meer ruimte.

We sturen je een bevestiging zodra we de geretourneerde artikel(en) hebben ontvangen en verwerkt. Het verwerken en opnieuw verzenden van je geruilde artikel duurt maximaal 7 werkdagen.

 

Door te kopen via onze website ga je akkoord met onze algemene (retour) voorwaarden. We behouden ons het recht voor om ruilverzoeken die buiten de voorwaarden van ons retourbeleid vallen niet te accepteren. Mocht je nog vragen hebben die onbeantwoord zijn in dit retourbeleid of onze FAQ, neem dan contact met ons op via service@perfect-shape.nl of via ons contactformulier.