Retourbeleid
Wij doen ons uiterste best om jou 100% tevreden te stellen, echter begrijpen we dat dit niet altijd mogelijk is. Bepaalde items zitten soms nou eenmaal anders dan verwacht.
We adviseren je daarom ook om onze Size Guide altijd zorgvuldig door te nemen; zo is de kans erg klein dat het product uiteindelijk niet past. Als het bestelde artikel uiteindelijk toch niet naar wens is bieden wij je de mogelijkheid om het artikel te ruilen en/of retourneren.
Wat zijn de retour voorwaarden?
Het artikel moet in acceptabele staat worden geretourneerd om in aanmerking te komen voor omruiling/retournering. Perfect Shape beschouwt het artikel als 'acceptabel' als het voldoet aan de volgende vereisten:
- Artikelen moeten ongedragen, onbeschadigd en ongewassen zijn.
- Artikelen dienen schoon en zonder vlekken en/of zware kreuken te worden geretourneerd.
- Alle originele kaartjes en labels dienen nog aan het artikel bevestigd te zijn.
In geval van omruiling dekt Perfect Shape de verzendkosten voor het versturen van het vervangende artikel, mits het originele item in acceptabele staat is ontvangen binnen de vastgestelde retourperiode.
Hoe kan ik een artikel ruilen?
Perfect Shape hanteert een retourperiode van 14 dagen. Je hebt dus 14 dagen de tijd om een ruil/retourverzoek in te dienen en jouw artikel terug te sturen als je niet volledig tevreden bent met je aankoop.* Artikelen kunnen worden geretourneerd of worden omgeruild voor een vervangend artikel, een andere maat of een tegoedbon die op een ander moment kan worden besteed op perfect-shape.nl.
De kosten voor het terugsturen van het artikel zijn altijd voor rekening van de klant. In geval van ruiling zal Perfect Shape wel éénmaal de verzendkosten voor het versturen van het nieuwe item voor rekening nemen.
*Let op: maak je pas op dag 13 of 14 jouw retourlabel aan, zorg er dan voor dat je het pakketje binnen 24 uur afgeeft op het postkantoor. Het label is dan namelijk nog maar beperkt geldig i.v.m. de aflopende retourtermijn.
Super simpel retourneren in 4 stappen:
Je kunt via het retourportaal gemakkelijk online betalen voor het verzendlabel zodat je dit niet meer bij het postkantoor hoeft te doen. Voltooi jouw retourverzoek in de volgende 4 stappen:
- Meld je retour aan via bovenstaande button
- Print het verzendlabel en retourformulier uit
- Leg het formulier in de doos en plak het verzendlabel over het originele label op de bovenkant van de doos.
- Lever het pakketje in bij jouw dichtstbijzijnde postkantoor
Zodra wij het pakketje in goede orde hebben ontvangen en verwerkt ontvang je van ons een update. Je ontvangt binnen 7 dagen na deze update jouw nieuwe maat of (in geval van retour) je geld terug.
Let op, niet-aangemelde retouren worden niet in behandeling genomen. Ook retouren die buiten de retourperiode van 14 dagen worden aangemeld en verstuurd worden niet in behandeling genomen.
Wij raden ten zeerste aan om artikelen met Track & Trace te versturen en het bewijs van verzending te bewaren totdat de retourzending is ontvangen en bevestigd door onze klantenservice. Niet-aangetekend retourneren is voor risico van de klant. Het is de verantwoordelijkheid van de klant (en verzender) om ervoor te zorgen dat de retourzending succesvol aankomt. In het geval van een mislukte retourlevering kunnen wij het ruil- of retourverzoek niet in behandeling nemen.
Ik heb een verkeerd/beschadigd item ontvangen, wat nu?
Wij streven er altijd naar om met elk product de beste kwaliteit te leveren en te voldoen aan al je verwachtingen! Helaas kunnen er zelfs bij de besten soms fouten optreden.
We willen problemen met foutieve items graag snel voor je oplossen. Mocht er iets mis zijn gegaan, neem dan contact met ons op via service@perfect-shape.nl. We zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk een passende oplossing te kunnen bieden.
Neem in je e-mail de volgende gegevens op:
- Je ordernummer
- De naam of productcode van het foutieve item
- Een beschrijving van de fout
- In geval van beschadiging, een foto van deze schade
Wij kunnen de retourzending van een defect artikel alleen behandelen als het in de originele staat van verpakking wordt geretourneerd, inclusief alle kaartjes en labels.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen/annuleren?
Indien je onze klantenservice binnen 30 minuten na het plaatsen van de bestelling contacteert kan de bestelling nog worden gewijzigd of worden geannuleerd.
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice door te mailen naar service@perfect-shape.nl. Vergeet niet om je bestelnummer en volledige naam door te geven in je mail. Vanwege ons snelle verzendproces kunnen wij geen wijzigings- en/of annuleringsverzoeken behandelen die later dan 30 minuten na plaatsing van de bestelling zijn doorgegeven.
Kan ik een artikel uit de sale retourneren?
Alle artikelen die tijdens een uitverkoopperiode zijn gekocht zijn definitief en kunnen niet worden geruild. Ruilverzoeken voor foutieve sale items worden nog wel in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat een ruilverzoek voor foutieve sale artikelen alleen wordt geaccepteerd als er aan de overige (eerder genoemde) retour voorwaarden wordt voldaan.
Bundels
Indien producten in bundels zijn gekocht is ruilen altijd mogelijk onder de geldende retourvoorwaarden. Ditzelfde geldt voor het retourneren (voor geld terug) van de gehele bundel.
Wanneer slechts een deel van de bundel (bijvoorbeeld 1 van de 3 items) geretourneerd wordt vervalt het voordeel en ontvang je slechts het verschil tussen de bundelprijs en de originele verkoopprijs retour.
Voorbeeld: Bundel van 3 stuks besteld en 1 gaat retour, hierdoor vervalt het voordeel. De originele verkoopprijs per stuk is €39,95 maar je hebt nu €99,95 betaald voor 3 stuks. Je ontvangt €20,05 retour zodat je uiteindelijk 2 x €39,95 = €79,90 betaald voor 2 stuks.
Hebben jullie mijn geretourneerde item(s) ontvangen?
Afhankelijk van je locatie en de door jou gekozen vervoerder kan het 2 tot 10 werkdagen duren totdat wij je retourzending hebben ontvangen. Neem contact op met de door jou gekozen vervoerder om een indicatie te krijgen van hun geschatte verzendtijd. Laat het ons weten als je verwacht dat de levertijd van de door jou gekozen vervoerder de ruilperiode van Perfect Shape zal overschrijden. Stuur ons in dat geval een e-mail met het verzendbewijs en de geschatte levertijd; in deze uitzonderlijke omstandigheden geven we je graag wat meer ruimte.
We sturen je een bevestiging zodra we de geretourneerde artikel(en) hebben ontvangen en verwerkt. Het verwerken en opnieuw verzenden van je geruilde artikel duurt maximaal 7 werkdagen.
Door te kopen via onze website ga je akkoord met onze algemene (retour) voorwaarden. We behouden ons het recht voor om ruilverzoeken die buiten de voorwaarden van ons retourbeleid vallen niet te accepteren. Mocht je nog vragen hebben die onbeantwoord zijn in dit retourbeleid of onze FAQ, neem dan contact met ons op via service@perfect-shape.nl of via ons contactformulier.
- Een selectie kiezen resulteert in het geheel verversen van de pagina.
- Druk op de spatiebalk en vervolgens op de pijltoetsen om een selectie te maken.
|
Om jouw Perfect Shape te vormen, is het belangrijk dat jouw Waist Trainer ook perfect past! Het dragen van de juiste maat is essentieel om de beste resultaten te behalen. Het is een veelgemaakte fout om een maat kleiner te kiezen dan je eigen maat. Vaak wordt dit gedaan in de hoop daarmee snellere resultaten te behalen. Believe us, we begrijpen je enthousiasme, maar toch raden wij je dit af. Een te kleine Waist Trainer zal namelijk niet sluiten. En mocht dat wel het geval zijn dan zit het erg oncomfortabel en onflatterend. Waist Trainers zijn gemaakt om jouw taille af te slanken gebaseerd op de maat die je nu hebt. Ze vallen dus eigenlijk al kleiner dan je reguliere kledingmaat, vooral in je taille. Maak je dus geen enkele zorgen, ook met de juiste maat (zoals opgemeten) zal je Waist Trainer strak genoeg zitten. De Waist Trainer moet dus niet te klein zijn, maar ook niet te groot. Een te grote Waist Trainer biedt namelijk niet genoeg compressie om de gewenste resultaten te behalen. Dit is handig om in je achterhoofd te houden tijdens het maken van je keuze. Mocht je tussen twee maten in zitten, kies dan de grotere maat. In alle andere gevallen adviseren wij om altijd je eigen (opgemeten) maat te kiezen! Zoals je dus merkt, good sizing is key! En precies om die reden hebben wij voor jou deze uitgebreide handleiding geschreven waardoor je met een gerust gevoel de juiste keuze kan maken. Heb je nog steeds je twijfels of heb je meer vragen? Ook dan zijn wij er voor je; we staan met liefde voor je klaar per mail, chat, of DM. |
Hoe bepaal ik mijn maat?
Om de juiste maat voor jouw unieke body shape te bepalen is het belangrijk dat je jezelf op de juiste plek opmeet. Gebruik een meetlint (bij voorkeur van stevig materiaal) en meet jezelf op zoals aangegeven op de afbeelding hieronder. Hanteer het smalste punt van jouw taille om de omvang te meten. Trek het meetlint niet te strak aan. Hij mag goed aansluiten maar je zou er nog net een vinger onderdoor moeten kunnen slippen!
Nu je jouw tailleomtrek weet, kun je met behulp van de maattabel hiernaast jouw perfecte maat kiezen. Vaak komt jouw (boven)kledingmaat overeen met de maat van jouw Waist Trainer. Maar mocht dit niet het geval zijn, houd dan de maat aan die je hebt opgemeten. Heb je jezelf gemeten en de juiste maat gevonden? Super! Je bent nu één stap dichter bij jouw droom body. Heb je inmiddels besteld? Dan zorgen wij ervoor dat je jouw Waist Trainer zo snel mogelijk binnen hebt. Nu is het tijd om je Waist Training journey te starten. Ook hierover hebben wij een uitgebreide ‘How to’ Guide voor je geschreven. Zit je Waist Trainer toch niet helemaal goed? Geen zorgen, je kunt bij ons altijd ruilen en/of retourneren. Raadpleeg hiervoor ons retourbeleid. |
Algemene Voorwaarden Tevredenheidsgarantie
Omdat we willen dat jij 100% tevreden bent met jouw aankoop, hebben wij de tevredenheidsgarantie in het leven geroepen. Deze garantie houdt in dat je jouw volledige aankoopbedrag terugkrijgt als je na 90 dagen niet tenminste 3cm tailleomtrek bent verloren*. Een sterke belofte, maar een belofte die we durven te maken omdat we volledig achter ons product staan.
Om deze garantie voor beide partijen eerlijk en betrouwbaar te houden, zijn hiervoor de volgende voorwaarden opgesteld:
- Binnen de eerste maand na aankoop moeten jouw start (taille) afmeting en gewicht per email zijn doorgegeven.
- De resultaten kunnen nooit behaald worden als er tijdens het proces ongezond wordt geleefd. Perfect Shape kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor niet-behaalde resultaten indien de klant is aangekomen in gewicht. Gewichtstoename werkt namelijk tegen de resultaten in.
- Om de beoogde resultaten te bereiken moet de Waist Trainer dagelijks consistent worden gedragen. De voortgang dient wekelijks te worden bijgehouden op het bijgeleverde Snatched Kalender. Deze dient als bewijs te worden verschaft indien na de periode van 90 dagen de taille (op het smalste punt) niet op zijn minst 3 cm smaller is geworden.
-
Indien aan alle bovenstaande voorwaarden is voldaan, zal Perfect Shape het volledige aankoopbedrag van de Waist Trainer vergoeden (excl. verzendkosten). De terugbetaling zal binnen 30 dagen na goedkeuring van de aanvraag plaatsvinden. Aanvragen kunnen worden ingediend per email. Vermeld in je aanvraag:
- Als onderwerp ‘Tevredenheidsgarantie #ordernummer’.
- Referentie naar je eerdere mail met de eerdergenoemde startgegevens.
- Toelichting en bewijs in de vorm van before/after foto’s, voortgang, huidig gewicht en het ingevulde Snatched Kalender.